Επιλογή Σελίδας

Μaster Choa Kok Sui

Ο θυμός είναι ένα αρνητικό και κατώτερο συναίσθημα που κάθεται στο τσάκρα του Ηλιακού Πλέγματος και το επηρεάζει μακροπρόθεσμα. O ανεξέλεγκτος θυμός δημιουργεί τρύπες και σχισμές στην προστατευτική μεμβράνη του τσάκρα του Ηλιακού Πλέγματος κάνοντάς το ευάλωτο σε επηρροές από στοιχειακά θυμού και ενεργειακά παράσιτα. Όταν ο θυμός επηρεάζεται από αρνητικές σκέψεις και στοιχειακά, γίνεται ανεξέλεγκτος. Αυτό, μακροπρόθεσμα, όχι μόνο επηρεάζει τις σχέσεις μας, την καρέρα μας και την ζωή μας αλλά μπορεί να δημιουργίσει σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας όπως καρδιακές παθήσεις, υπέρταση, αρθρίτιδα και έλκος. Ο θυμός, όπως και άλλα συναισθήματα, δημιουργεί φυσικές και βιολογικές αλλαγές όπως το να αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς και την πίεση του αίματος, τα ορμονικά επίπεδα, την αδρεναλίνη.

Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε πως να αντιμετωπίζουμε τον θυμό και να μάθουμε τεχνικές για να τον ελέγχουμε.

Ο θυμός μπορεί να προκληθει είτε από εξωτερικούς είτε από εσωτερικούς παράγοντες όπως ένας συνεργάτης, η κυκλοφοριακή κίνηση, ανησυχία, απογοήτευση ή φόβο. Αρνητικές αναμνήσεις τραυματικών γεγονότων μπορούν να προκαλέσουν θυμό. Η αυτόματη και φυσική αντίδραση σε τέτοιες περιστάσεις είναι η επιθετικότητα. Ο θυμός στην πραγματικότητα είναι μία  φυσική αντίδραση σε απειλές, μας βοηθάει να αποκτήσουμε δύναμη για να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας. Γι αυτό λίγος θυμός χρειάζεται για την επιβίωση μας αλλά όταν είναι ανεξέλεγχτος γίνεται απειλή για τη ζωή μας. Γιά να ξέρουμε πως να χειριστουμε τον θυμό πρώτα πρέπει να μάθουμε τί είναι ο θυμός και τους μύθους καιτις αλήθειες γι αυτόν.

Οι μύθοι είναι βασικά λάθεμένα παραδεκτές θεωρίες που συνήθως παραπλανούν τους ανθρώπους στο πως να αντιμετωπίσουν τον θυμό τους.

ΜΥΘΟΣ:

Ο θυμός δεν μπορεί να ελεγχθεί. Κανείς δεν μπορεί να μας βοηθήσει να τον ξεπεράσουμε.

ΑΛΗΘΕΙΑ:

Eίναι αλήθεια πως όταν ξεσπάει ο θυμός είναι δύσκολο να τον ελέγξουμε και να μείνουμε ήρεμοι αλλά είναι εφικτό να μάθουμε πως να τον αντιμετωπίζουμε για να αποφεύγουμε τέτοιες εμπειρίες. Δεν μπορούμε πάντα να ελέγχουμε τις καταστάσεις στις οποιες είμαστε ή το πώς οι άλλοι μας κάνουν να νιώθουμε αλλά μπορούμε να ελεγξουμε το πως θα εκφράσουμε τον θυμό και τα κατώτερα συναισθήματα μας. Μπορούμε να εκφράσουμε τον θυμό και την δυσαρέσκειά μας χωρίς να είμαστε σωματικά, λεκτικά και νοητικά επιθετικοί και υβριστικοί.

Ακόμα κι όταν κάποιος προσπαθεί να μας προκαλέσει, πάντα έχουμε επιλογή στο πως θ’ αντιδράσουμε. Αυτό χρειάζεται πρακτική. Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το μυαλό μας και τα συναισθηματά μας πως να συμπεριφέρονται χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και μεθόδους. Το κλειδί είναι το να θέλει κανείς να το κάνει.

ΜΥΘΟΣ:

Ο θυμός αποφέρει σεβασμό και μας βοηθάει να αποκτάμε ότι θέλουμε.

ΑΛΗΘΕΙΑ:

Η πραγματική δύναμη δεν προέρχεται από το να πληγώνουμε και να εκφοβίζουμε τους άλλους αλλά από την δύναμη της καλής θέλησης και από ικανότητες διαχείρισης. Αν αφήσουμε τον θυμό μας να ξεσπάσει οι άλλοι μπορεί να μας φοβούνται και να φερθούν με σεβασμό μπροστά μας αλλά δενθα σημαίνει πως θα μας σέβονται. Στην πραματικότητα θα μιλάνε με άσχημα λόγια πίσω από την πλάτη μας. Όμως αν μάθουμε πως ν’αντιμετοπίζουμε τον θυμό μας και να επικοινωνούμε με τους άλλους με αυστηρότητααλλά και με σεβασμό θα μας ακούνε περισσότερο και θα προσπαθούνε να μας βοηθήσουνε. Ο θυμός μπορεί να μας βοηθήσει μεσοπρόθεσμα αλλά όχι μακροπρόθεσμα.

ΜΥΘΟΣ:

Δεν πρέπει να κρατάμε τον θυμό μας μέσα μας. Είναι υγιές να τον εξωτερικεύουμε.

ΑΛΗΘΕΙΑ:

Αυτός είναι ένας πολύ επικίνδυνος μύθος που λένε οι ψυχολόγοι. Μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή την θεωρία για να πήγώσουν άλλους. Ερευνητές έχουν βρεί ότι το να εκδηλώνουμε τον θυμό μας συνήθως τον  κλιμακώνει και δεν βοηθάει καθόλου.

Παρόλο ότι δεν είναι υγιές να κρατάμε τον θυμό μας μέσα μας δεν είναι επίσης υγιές να τον αφήνουμε απλά να ξεσπάσει. Το να κρατάμε τον θυμό μας έχει καταστροφικά αποτελέσματα στο τσάκρα του Πίσω Ηλιακού Πλέγματος, κάτι το οποίο μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργίσει πόνο στη μέση, σοβαρά προβλήματα στα νεφρά, αρθρίτιδα και ψηλη πίεση. Όταν αφήνουμε τον θυμό μας να ξεσπάσει με μη ελεγχόμενο τρόπο αυτό επηρεάζει το Μπροστινό τσάκρα του Ηλιακού μας Πλέγματος και μπορει μακροπρόθεσμα να δημιουργήσει προβλήματα στο συκώτι, άστμα, έλκος, προβλήματα στην καρδιά και χολόλιθους. Άρα το κλειδί είναι ούτε να κρατάμε ούτε να ξεσμάμε τον θυμό μας αλλά να τον ελέγχουμε. Πρέπει να βρούμε τί τον προκαλεί και να αναπτύξουμε στρατηγικές για να τον συγκρατούμε.

Υπάρχουν τεχνικές που μπορούν να μας δείξουν πως να αντιμετοπίζουμε τον θυμό όπως η Πράνικ Ψυχοθεραπεία, το Μπλε Τρίγωνο και η τεχνική του Άσπρου Πίνακα. Η συχνή Πρανική Ψυχοθεραπεία βοηθάει στο να φύγουν οι αρνητικές σκεπτομορφές και τα στοιχειακά θυμού από το σύστημά μας και να ενεργοποιήσει το τσάκρα της Καρδιάς έτσι ώστε να έχουμε μία αίσθηση ειρήνης και ηρεμίας όλη τη μέρα.

ΜΥΘΟΣ:

Ο θυμός είναι στοιχείο του χαρακτήρα μου. Δεν μπορώ και δεν πρέπει να το αλλάξω.

ΑΛΗΘΕΙΑ:

Ο χαρακτήρας δεν είναι κάτι μόνιμο και μπορεί ν΄αλλάξει. Τα τσάκρα επηρεάζουν την φυσική και την ψυχολογική μας υγεία. Επηρεάζουν επίσης τον χαρακτήρα μας. Δουλεύοντας στα τσάκρα μας, κάνοντάς τα ισορροπημένα και υγιή και γνωρίζοντας πως να αντιμετωπίζουμε τον θυμό μας κάνοντας συνειδητη προσπάθεια να τον ελέγξουμε, μπορούμε να βελτιώσουμε τον χαρακτήρα μας.

Για να βελτιώσουμε τον χαρακτήτα μας πρέπει πρώτα να ξέρουμε τα δυνατά μας σημεία και τις αδυναμίες μας, να έχουμε την θέληση να αλλάξουμε και να γίνουμε καλύτεροι και να κάνουμε ότι χρειάζεται για να το καταφέρουμε.

Ο σκοπός της ζωής είναι να γινόμαστε όλο και καλύτεροι, να εξελισσόμαστε. Έτσι, αν η αδυναμία μας είναι ο θυμός τότε μπορούμε να την ξεπεράσουμε και να γίνουμε καλύτεροι με το να δουλέψουμε σε αυτό. Άν απλώς καθόμαστε και περιμένουμε να θεραπευτέι ο θυμός μας χωρίς να κάνουμε εμείς κάτι τότε χάνουμε τον χρόνο μας.

ΜΥΘΟΣ:

Οι τεχνικές Ελέγχου του Θυμού απλώςκαταπιέζουν τον θυμό.

ΑΛΗΘΕΙΑ:

Οι τεχνικές  Ελέγχου του Θυμού δενκαταπιέζουν τον θυμόαλλά έχουν ως στόχονα βοηθήσουν να μάθει κανείς πως να αντιμετοπίζει τον θυμό του.

Οι τεχνικές Ελέγχου του Θυμού έχουν να κάνουν με το να καταλαβαίνουμε τα σημάδια του θυμού όπως και τα συναισθήματα και τις ανάγκες που συμβάλουν στο να θυμώσουμε. Άν μάθουμε πως να αντιμετωπίζουμε τον θυμό και τα συναισθηματά μας, τις προσδοκίες μας και τις ανάγκες μας, τότε μπορούμε να ελέγξουμε τη διάθεσή μας και να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας με εποικοδομητικό τρόπο.

 (Πηγή: pranaworld.net)