19baAAA

H ενασχόληση με αυτιστικά παιδιά και παιδιά με σοβαρή νοητική υστέρηση είναι συναρπαστική, γεμάτη προκλήσεις, αλλά και ανταμοιβές. Έχω μάθει πάρα πολλά από τους μαθητές μου κι έχω αποκτήσει μια πληθώρα γνώσεων από την καθημερινή μας συναναστροφή. Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση του αριθμού των παιδιών που πάσχουν από διάφορες μαθησιακές δυσκολίες κι αναπηρίες, ειδικά από Αυτισμό και ΔΕΠΥ, είναι πραγματικά τρομακτική. Νέες έρευνες έχουν δείξει ότι η προδιάθεση της διαταραχής του αυτισμού ανέρχεται σε 1 παιδί ανά 150. Θεωρείται ότι 5-20% των παιδιών σχολικής ηλικίας έχει ΔΕΠΥ, δηλαδή 1 στα 8 παιδιά. Αυτά τα παιδιά παρουσιάζουν μια σειρά από συμπτώματα, αλλά συνήθως δεν μπορούν να επικοινωνήσουν και να εκφράσουν τις επιθυμίες τους και τις ανάγκες τους σαν κανονικά παιδιά. Μπορείτε να φανταστείτε να έχετε κάτι να πείτε αλλά να μην μπορείτε να το εκφράσετε; Κανένας δεν γνωρίζει πώς νιώθετε! Κανένας δεν γνωρίζει τί σκέφτεστε! Τι θα κάνατε;

Αυτά τα παιδιά συνδέονται με τον κόσμο και ανταποκρίνονται με πολύ διαφορετικό τρόπο. Μπορεί το άκουσμα ενός γλυκού τραγουδιού να ηχήσει σε αυτά σαν σειρήνα που ουρλιάζει. Μπορεί να αισθανθούν ένα άγγιγμα ή την αίσθηση των ρούχων στο δέρμα τους σαν χιλιάδες ξυράφια. Οι αισθητήριες αντιλήψεις τους βρίσκονται διαρκώς σε κατάσταση εγρήγορσης. Απλές, καθημερινές δραστηριότητες, τις οποίες θεωρούμε δεδομένες, όπως η αγορά τροφίμων, μπορεί να τα καταβάλλουν και να τα κάνει να νιώσουν χαμένα. Δεν γνωρίζουν πώς να επικοινωνούν τα συναισθήματά τους κι έτσι μπορεί να αποτραβηχτούν τελείως ή να ανταποκριθούν με αρνητικό τρόπο, ακόμη κι επιθετικά. Γονείς, δάσκαλοι και θεραπευτές αναζητούν διαρκώς καινούργιους και πρωτοποριακούς τρόπους για να βοηθήσουν αυτά τα παιδιά.

Έχουμε συστήσει τη Superbrain Yoga σε πολλούς από τους γονείς των μαθητών μου και σε συναδέλφους μου που δουλεύουν με παιδιά με νοητική υστέρηση και καθυστερημένη ανάπτυξη. Σε μικρό χρονικό διάστημα, τα αποτελέσματα ήταν για όλους τους συμμετέχοντες στην έρευνα ικανοποιητικά και πολλά υποσχόμενα. Πολλές από τις μαρτυρίες των δασκάλων, θεραπευτών και γονέων που χρησιμοποίησαν την άσκηση αυτή και οι γενικές παρατηρήσεις περιλαμβάνουν: βελτιωμένη συναισθηματική κατάσταση, βελτιωμένη συγκέντρωση και προσοχή, βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες, διαχείριση και διαμόρφωση των αισθητηριακών αντιλήψεων και βελτιωμένη μνήμη. Χρησιμοποιώντας το Αναπτυξιακό Τεστ Οπτικής Αντίληψης -2, αποδείχθηκε από την έρευνα ότι τα παιδιά που ολοκληρώνουν την άσκηση τακτικά επιδεικνύουν εντυπωσιακή βελτίωση σε τομείς που συνδυάζουν την όραση, την αντίληψη και την κινητικότητα.

Η καταγραφή της βελτίωσης είναι μία πρόκληση. Ο Master Choa Kok Sui είπε ότι η αλήθεια θα πρέπει να είναι τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική. Καταγράψαμε την πρόοδο μέσω της χρήσης του DTVP-2 (Αναπτυξιακού Τεστ Οπτικής Αντίληψης – 2), μια τυποποιημένη σειρά διαδικασιών που καταγράφουν την οπτική αντίληψη και οπτικοκινητική ικανότητα. Συμπληρώθηκε πριν την έναρξη της έρευνας, μετά από επτά μήνες και ξανά ένα χρόνο μετά από την εξάσκηση της SuperBrain Yoga επί πέντε ημέρες την εβδομάδα για δύο φορές την ημέρα, Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά και στην συνέχεια παρατίθενται μερικές από τις εξεταζόμενες περιπτώσεις.

Περίπτωση 1η: Αυτισμός

Ο Μ.Τ. είναι ένα 6χρονο αγόρι που πάσχει από αυτισμό, έχει ένα δίδυμο αδελφό και πηγαίνει σε σχολείο που παρέχει ειδική εκπαίδευση. Αναζητά διαρκώς αισθητηριακά ερεθίσματα και είναι επιθετικός. Συχνά δαγκώνει, χτυπάει, επιτίθεται με το κεφάλι, τσιμπάει, χτυπάει στο σαγόνι, ουρλιάζει, πέφτει πάνω σε ανθρώπους και αντικείμενα και διαρκώς αναζητά πράξεις με σεξουαλικό περιεχόμενο. Δεν μπορεί να παραμείνει καθισμένος για διάστημα μεγαλύτερο από πέντε λεπτά χωρίς να κάνει ένα από τα παραπάνω.

Οι γονείς του Μ.Τ. είναι διαρκώς εκνευρισμένοι και ψυχικά κουρασμένοι από τότε που ο γιός τους ήταν βρέφος, γιατί ήταν αδύνατον να κοιμηθεί το βράδυ χωρίς να τους ξυπνάει συχνά και είχε δυσκολία να είναι ήρεμος. Ακολουθώντας τακτικά την άσκηση της Superbrain Yoga, σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες, άρχισε να κοιμάται καλύτερα και μετά από ένα χρόνο εφαρμογής της άσκησης κοιμόταν όλη τη νύχτα χωρίς διαταραχή. Οι γονείς του δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι μία τόσο απλή άσκηση θα μπορούσε να είναι η αιτία μίας τόσο αιφνίδιας αλλαγής. Επειδή δεν πίστευαν τα αποτελέσματα της μεθόδου, αποφάσισαν να σταματήσουν την άσκηση. Οι επόμενες μέρες ήταν δύσκολες για τους γονείς του Μ.Τ., διότι επανήλθε στις παλιές του συνήθειες και δεν μπορούσε να κοιμηθεί, ήταν ευερέθιστος και υπερβολικά ευαίσθητος.

Φανταστείτε ένα παιδί που δεν μπορεί να έχει κοινωνικές συναναστροφές, δεν κάνει οπτική επαφή, δεν δείχνει αγάπη στους γονείς του σαν συνηθισμένο παιδί. Αυτό το παιδί δεν έπαιζε καν με τον δίδυμο αδελφό του. Αφού ολοκλήρωσε την άσκηση της Superbrain Yoga με συνέπεια, το ίδιο παιδί εκδηλώνει την αγάπη και τα συναισθήματά του προς τους γονείς του συχνά κοιτώντας τους στα μάτια παρατεταμένα, φιλώντας και αγκαλιάζοντάς τους, κάτι που επιθυμούσαν και για το οποίο πάντοτε ήλπιζαν. Παίζει κανονικά με τα παιχνίδια του και χρησιμοποιεί το παιχνίδι σαν εργαλείο για να εκφράσει τις ανάγκες του και ακόμα, αναζητά τον αδελφό του για παρέα.

Πριν ξεκινήσει την Superbrain Yoga, αυτό το παιδί δεν μπορούσε να καθίσει για περισσότερο από πέντε λεπτά, ενώ τώρα μπορεί να καθίσει και να παρακολουθήσει κάτι για 45 λεπτά με ελάχιστες ή και καθόλου δραστηριότητες αυτοδιέγερσης ή αντιδράσεις. Η συνολική του προσοχή και συγκέντρωση έχει βελτιωθεί και συμμετέχει σε περισσότερες δραστηριότητες κατάλληλες για την ηλικία του.

 Περίπτωση 2η: ΔΕΠΥ και PDD

Ο Π.Τ. είναι ένα επτάχρονο αγόρι που έχει διαγνωσθεί με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητας και διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Είναι εξαιρετικά υπερκινητικός και διαρκώς απασχολείται με κάποια δραστηριότητα αυτοδιέγερσης, όπως χειροκρότημα, τρέξιμο, χοροπήδημα, στριφογύρισμα ή συνομιλία με τον εαυτό του. Ο παρορμητισμός του, η υπερκινητικότητά του και η απόσπαση της προσοχής του επιδρούν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του. Βρίσκεται σε μια ανεξάρτητη τάξη με τον εξοπλισμό που απαιτείται για παιδιά με αισθητηριακές, συμπεριφοριστικές και μαθησιακές δυσκολίες.

Φανταστείτε να ακουμπάτε ένα παιδί απαλά και το παιδί να αντιδρά στο ερέθισμα με το να πέφτει στο πάτωμα; Το παραμικρό ερέθισμα θα φέρει το παιδί στα άκρα. Δεν μπορεί να παραμείνει καθισμένος στο τραπέζι για περισσότερο από πέντε με επτά λεπτά χωρίς να κινείται διαρκώς ή να πέφτει στο πάτωμα. Δεν μπορεί να περπατήσει κατά μήκος του δωματίου χωρίς να τρέξει, να πηδήξει, να στριφογυρίσει και να πέσει πάνω σε αντικείμενα.

Μετά από τακτική άσκηση Superbrain Yoga, φαίνεται να είναι πιο ήρεμος και συγκεντρωμένος. Μπορεί να παραμείνει απασχολημένος κατά τη διάρκεια μίας ολόκληρης συνεδρίας, για 30 περίπου λεπτά, με μικρές ή καθόλου από τις (προαναφερόμενες) συμπεριφορές.
Μπορεί να περπατήσει κατά μήκος των διαδρόμων χωρίς να τρέχει, να πηδάει, να στριφογυρίζει ή να πέφτει στο πάτωμα. Στην τάξη κάθεται και παρακολουθεί, επιδεικνύει βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες και εκφράζει τα συναισθήματά του στους συμμαθητές και τους δασκάλους του.

Από τότε που ο Π.Τ. ξεκίνησε το σχολείο, οι αισθητηριακές του συμπεριφορές εμπόδιζαν την σχολική του εργασία και κανένας δε γνώριζε τις ικανότητές του. Μία μέρα, αφού ολοκλήρωσε τη Superbrain Yoga, σηκώθηκε και περπάτησε μέχρι τον πίνακα. Εκεί, διάβασε όλες τις λέξεις! Ως αποτέλεσμα της διαρκούς κατάστασης διέγερσης στην οποία βρισκόταν και στην αδυναμία του να ελέγξει τον εαυτό του και να τον ηρεμήσει, ο Π.Τ. δεν εξέφραζε ποτέ στ’ αλήθεια τα δυνατά του σημεία. Τώρα, μετά από ένα χρόνο συστηματικής άσκησης Superbrain Yoga, έχει ενταχθεί στην τάξη κανονικής εκπαίδευσης για ένα τμήμα της ημέρας και τα καταφέρνει.

Raina Koterba – Κέντρο Pranic Healing USA Νorthern New Jersey
PranaWorld